Gebruik van de DAC Service Portal
De DAC Service Portal wordt gebruikt om Centraal interne werkzaamheden en taken te registreren met de volgende doelen:
- Werkzaamheden, taken en problemen worden als "Ticket" vastgelegd zodat deze niet worden vergeten.
- Alle betrokkenen te allen tijde de status van het Ticket kunnen inzien.
- De betrokkenen te allen tijde informatie kunnen toevoegen aan het Ticket.
- De betrokkenen automatisch per e-mail op de hoogte worden gehouden van veranderingen van het Ticket.
- Er een historie wordt opgebouwd van nuttige informatie.
- Het wordt eenvoudiger om werkzaamheden extern uit te besteden door het hele Ticket inzichtelijk te maken voor externe partijen.
Om deze doelen te kunnen halen is het dus wel belangrijk dat zo veel mogelijk communicatie betreffende Interne werkzaamheden via de Portal te laten verlopen.
In de Portal zijn twee typen gebruikers gedefinieerd:
- gebruikers: dit zijn de collega's die problemen / werkzaamheden in de portal plaatsen. Dit kan dus iedereen, met of zonder inlogaccount. Voor het kunnen raadplegen en reageren op de Tickets is het wel nodig om je eenmalig aan te melden.
- medewerkers: dit zijn de collega's waar de verzoeken in behandeling worden genomen. Dit zijn specifieke gebruikers met beheersfuncties.
Het plaatsen van een nieuw Ticket kan door middel van:
In beide gevallen wordt de gebruiker op de hoogte gehouden van het ticket status.
De Web Portal geeft veel meer informatie dan alleen het huidige Ticket. Onder andere:
- Historie van oude Tickets
- Overzicht van je hardware en software
- Ingebouwde doorzoekbare kennisdatabank (zoals dit document).
- Mogelijkheid om meldingen te krijgen van belangrijke gebeurtenis zoals Storingen, Herstart, DownTime, etc.
- Aanvragen van andere diensten, zoals nieuwe hardware of nieuwe gebruikersaccounts (alleen voor managers).
Het kan dus erg handig zijn om een account te activeren zodat je ook gebruik kunt maken van bovenstaande functies.
Mocht er iets niet duidelijk omschreven staan of niet (meer) kloppen laat dat dan even weten zodat we het kunnen aanpassen.